close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לפנות את האסבסט מהגגות בישראל?

מערכת שורשיז תשרי, תשפד02/10/2023

על מנת לבחור קבלן אסבסט בצורה נכונה במדינת ישראל, יש לקחת בחשבון מספר שיקולים...

תגיות:
צילום: אתר הלקוח
פינוי חומר האסבסט מן הגגות במדינת ישראל, כמו בכל מדינה אחרות, זהו תהליך מורכב ומוסדר בגין הסיכונים הבריאותיים אשר כרוכים בחשיפה לסיבי האסבסט. אי לכך, ישנה חיוניות רבה להקפיד על נוהלי בטיחות קפדניים במטרה לשמור הן על הסביבה והן על המעורבים בתהליך הפירוק. מכאן, שתהליך הסרת האסבסט מכיל לרוב מספר שלבים מרכזיים. תחילה, יש לבדוק את האסבסט ולערוך מעין הערכה יסודית של הגג, באמצעות קבלן אסבסט מורשה על ידי המשרד להגנת הסביבה. שלב זה, קריטי בכדי לקבוע את היקף הזיהום האפשרי של סיבי האסבסט, מצבו ודרך ההסרה הרצויה.

לאחר ביצוע השלמה ההערכה הראשונית, צריך להזמין צוות פינוי אסבסט מוסמך אשר באפשרותו להיות מצויד בציוד מגן אישי מותאם וכן בכלים מיוחדים לצורך הסרה בטוחה של החומרים המכילים אסבסט, לרבות: גגות. עבודה זו כרוכה בדרך כלל בתהליך של הרטבת סיבי האסבסט על מנת למזער את שחרור הסיבים שיכולים לחדור את קני הנשימה של הסובבים, ולאחר מכן לבצע איטום וסילוק בתוך מיכל פסולת אסבסט מאושר. במדינת ישראל, חשוב להקפיד מאוד על הנחיות המשרד להגנת הסביבה המקומיות, לבחור קבלן שהוא בעל ההיתרים הדרושים וכן להודיע לרשויות המדינה הרלוונטיות לפני תחילת פינוי האסבסט. כאמור, סילוק נכון של פסולת אסבסט זהו היבט קריטי נוסף בתהליך כולו, שכולל איתור אתר פסולת מאושר שמטפל בחומרים מסוכנים והטמנת האסבסט במיקום זה. יש לזכור כי טיפול בחומר מסוג אסבסט דורש להקפיד יתר על המידה על הנחיות הבטיחות בכדי לשמור על בריאות הציבור. אי לכך, חל איסור על בעלי נכסים לנסות ולפנות אסבסט באופן עצמאי, אלא מוטלת עליהם החובה להסתמך על חברות לפינוי אסבסט מוסמכות שיבצעו את הליך הפינוי בצורה אחראית, בטוחה ומהימנה.

לא זו אף זו, על מנת לבחור קבלן אסבסט בצורה נכונה במדינת ישראל, יש לקחת בחשבון מספר שיקולים. קודם כל, צריך לוודא כי הקבלן אכן בעל רישוי ואישור לצורך ביצוע עבודות אסבסט (כתלות בסוג העבודה) על ידי המשרד להגנת הסביבה ולכן צריך לדרוש מהקבלן להציג את האישורים המתאימים, לוודא שהם מעודכנים וכן שההסמכה הזו מוכיחה שהוא עבר הכשרה ועוקב אחר שיטות הפינוי הנהוגות במדינה. בנוסף לכך, כדאי לבחור בקבלן אשר יש לנו ניסיון מוכח בניהול פרויקטים של פינוי אסבסט, עם מגוון של חומרים. יתר על כן, יש לבדוק כי קבלן האסבסט מגיע עם ציוד המגן המתאים ונוקט בכלל אמצעי הזהירות הנדרשים, תוך הכנת תכנית מפורטת לפינוי, לבישת ציוד מגן מתאים ובדיקת ניטור האוויר. לאחר שבחרתם בקבלן מסוים, הקפידו על ביצוע חוזה מפורט אשר מציין את היקף הפרויקט ולוחות הזמנים שלו, התשלומים לקבלן ועוד. חשוב מאוד לא לחתום על חוזה מבלי לבחון ביסודיות ולבקש מהקבלן להתייחס לכל שאלה בכובד ראש.
הוסף תגובה
צילום: אתר הלקוח
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה